پرچم ایران
Medical Services Insurance Organization
پنجشنبه 6 آذر 1393

نقشه سایت
تماس با ما
خانه
English Version
آخرین بروزرسانی:
چهارشنبه 5 آذر 1393 23:05:42

 

داشبورد



بازدید مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان  از بیمارستان شهید بهشتی شهرستان بندر انزلی
طی مراسمی ازبازنشستگان اداره کل بیمه سلامت استان گیلان تجلیل به عمل آمد.
  • 1393/9/3 دوشنبه طی مراسمی ازبازنشستگان اداره کل بیمه سلامت استان گیلان تجلیل به عمل آمد.
    روز پنج شنبه 30/08/93 طی مراسمی با حضور مدیر کل ، معاونین ، و مسئولین اداره کل و بازنشستگان در اداره گل بیمه سلامت در جهت تجلیل و قدردانی از مقام و منزلت بازنشستگان برگزار شد .دراین مراسم دکتر علی اکبری مدیر کل بیمه سلامت ضمن خیر مقدم به حاضرین ، بازنشسته ها را سرمایه های بی بدیل و ارزشمند دانست ............
دوره آموزشی رسیدگی به اسناد بستری چشم در اداره کل بیمه سلامت استان گیلان برگزار شد.
برگزاری دوره آموزشی آداب واسرار نماز در اداره کل بیمه سلامت استان گیلان
بيشتر
وضعیت پرداخت موسسات تشخیصی درمانی و پزشکان محترم
ردیف موسسه ماه پذیرش ماه رسیدگی ماه پرداخت
قطعی
ماه پرداخت
علی الحساب
1
بیمارستانهای دولتی
5 4 4 4
2
مراکز بهداشت
5 5 5 0
3
داروخانه ها
5 5 6 0
4
پزشکان
5 4 5 0
5
بیمارستانهای خصوصی
5 4 4 0
6
آزمایشگاهها
5 4
5
0
7
تصویر برداریها
5 4 5 0
8
توانبخشی ها
5 4 6 0
9
درمانگاه
5 4 5 0
10
بیمارستان رسول اکرم(ص) و ولیعصر (عج)
3-3 3-3 4 0
11
بیمارستان دکتر حشمت (جراحی و آنژیوگرافی)
3 2 4 0
12
سطح یک روستایی
4 4 0 7
13 دفاتر پیشخوان دولت 6
1-بيمه شدگان محترم صندوق كاركنان دولت جهت اطلاع از اخرين وضعيت سوابق بيمه اي خود منحصراً مي بايست اطلاعات مربوطه را از سازمان بازنشستگي استعلام نمايند.
2.     كساني امكان استفاده از بيمه ايرانيان دارند كه سابقه هيچ نوع بيمه اي نداشته باشند.
3.     مدارك لازم جهت دريافت بيمه ايرانيان: يك قطعه عكس ، شناسنامه، كارت ملي و 676،800 ريال بعلاوه 10،000ريال هزينه دفترچه بابت هر نفر براي  يكسال.
4.  كليه افراد بالاي 18 سال مي توانند به صورت انفرادي بيمه شوند همچنين امكان بيمه انفرادي افراد كمتر از 18 سال فاقد هرگونه پوشش بيمه اي در صورت امضاء فرم بيمه نامه توسط ولي و يا قيم قانوني بدون رعايت الزام بيمه شدن همزمان ولي و يا قيم قانوني آنها نيز ميسر مي باشد.
5.     جهت دريافت دفترچه به آدرس دفاتر پيشخوان دولت كه در سايت اداره كل موجود است مراجعه نمائيد.
6.     براي تائيد دارو و دريافت هزينه خسارت(مراكز بيمارستاني غير طرف قرارداد) فقط به اداره كل مراجعه نمائيد.
7.  هزينه عينك ، سمعك و عصا توسط بيمه خدمات درماني پرداخت نمي شود.
8.     دفاتري كه حداقل سه(3 ) ماه اعتبار داشته باشند امكان تعويض توسط 1666 وجود دارد.
9. جهت تائيد تراكم استخوان : نسخ ممهور به مهر متخصص داخلي،زنان،ارتوپدي و كليه فوق تخصصها نياز به تائيد اداره كل را ندارد. نسخ ساير پزشكان (غير از پزشكان عمومي) جهت بيمه شده خانم كمتر از 54 سال و آقا كمتر از 65 سال باشد با در دست داشتن مدارك دال بر بيماري زمينه اي براي تائيد به اداره كل مراجعه نمايند.
10. چنانچه از طريق 1666 قادر به تعويض دفترچه بيمه نبوديد و با پيغام هايي مواجهه شديد از قبيل اينكه "شماره مسلسل اشتباه مي باشد و ..." جهت رفع مشكل حضورا به نمايندگيها و يا دفاتر پيشخوان مراجعه نمائيد.
11.بيمه شدگاني كه مدارك خود را به واحد خسارت متفرقه تحويل داده اند تا زمانيكه حواله آنها نقد نشده باشد امكان دريافت پرينت مجدد براي بيمه هاي مكمل ميسر نمي باشد.
12.در صورتيكه بيمه شده خدمات سرپائي را از موسسه غير طرف قرارداد دريافت كرده باشد خسارت متفرقه هزينه پرداخت نمي نمايد.
13.جهت تائبد داروي Osvix با در دست داشتن مدارك استنت گذاري به اداره كل مراجعه نمائيد
14.هزينه سرنگ انسولين و دستگاه تست قند خون در بيمه خدمات درماني پرداخت نمي گردد.
15.داروي Roacutan فقط در موارد سرطان با ارائه مدارك قابل تائيد است.
16.جهت تائيد داروهاي شيمي درماني همراه داشتن جواب پاتولوژي الزامي است.
17.هزينه آزمايش در موارد بستري بيماران خاص مانند ساير بيمه شدگان محاسبه مي شود و فقط در صورت داشتن كارت هوشمند ، آن داروها مشمول تخفيف مي گردد.
18.ليزرتراپي عروق كرونر و ليزيك و لازك در تعهد بيمه خدمات درماني نمي باشد.
19.معادلسازي داروهاي واحد خسارت متفرقه جهت بيمه شدگان در صندوق ايرانيان و داروهاي مشمول اين موارد بعد از شش ماه از تاريخ صدور دفترچه قابل پرداخت مي باشد.
20.تعويض مفصل فقط در موارد عفونت و شكستگي در تعهد بيمه خدمات درماني است و در موارد آرتروز در تعهد نمي باشد.
21.جهت تائيد داروهاي بيمارستاني داشتن مدارك زير الزامي است:
21.1.                   كپي از صفحه اول پرونده بيمارستاني
21.2.                  كپي از شرح حال بيمار
21.3.                  كپي از صفحه دستور داروئي در بخش
22.هزينه كلونوسكوپي و آندوسكپي در صورتيكه توسط بيهوشي انجام گرفته باشد و پزشك معتمد اداره كل آنرا تائيد نمايد توسط خسارت متفرقه قابل پرداخت است.
كات قابل توجه در تأييد اينترنتي نسخ

1-      در صورتي كه شماره نظام پزشكي ناخوانا باشد مي توان در صفحه ثبت نسخه پس از كليك بر روي آيكون  پزشك مورد نظر را با نام و نام خانوادگي جستجو كرد.

2-      در صورتي كه دارويي پرونده اي باشد يا جهت تاييد در اداره كل نياز به كنترل مدارك باشد، پس از ورود كد/نام دارو مي توان با كليك بر روي دكمه "نمايش مدارك " مدارك مورد نياز را مشاهده كرد.

3-      داروهايي كه مختص بيماران خاص مي باشند مانند فاكتورها به روش اينترنتي قابل تاييد نبوده و صرفا از طريق كارت هوشمند قابل در يافت مي باشند.

4-      داروهايي كه در ليست داروهاي كارت هوشمند مي باشند و براي بيماران غير خاص هم قابل تجويز است مثل سيكلوسپورين ها، فقط در اداره كل و پس از كنترل مدارك توسط كارشناس تاييد نسخه قابل تاييد اينترنتي مي باشند،لازم به ذكر است اين داروها نيز براي بيماران خاص صرفا با كارت هوشمند قابل دريافت مي باشد.

5-      در صورتي كه در صفحه ثبت نسخه، ليست سياه، پيغام گذاري و تشكيل پرونده پس از ورود شماره بيمه شده سرور بيمه گري استان قطع باشد پيامي مبني بر اين موضوع روي صفحه نمايش داده مي شود كه پس از OK آن ،اطلاعات از سرور مركزي خوانده مي شود و به همين دليل احتمال عدم انطباق تاريخ اعتبار نمايش داده شده با دفترچه بيمه شده وجود دارد.

6-      امكان ورود دو رقم سمت راست شماره بيمه شده (پس از خط تيره) در صفحه ثبت نسخه ايجاد شد و مي بايست پس از ورود شماره بيمه شده ،دكمه جستجو كليك شود.

7-      در صفحه ثبت نسخه پس از وارد كردن كد/نام دارو و كليك دكمه افزودن و ثبت آن، در صورتي كه نياز به حذف اطلاعات داروي مورد نظر باشد با كليك بر روي علامت ضربدر در انتهاي رديف (سمت چپ صفحه)مي توان اقدام به حذف نمود.

8-      ويرايش نسخه در زمان ثبت، در هر مرحله اي تا قبل از ثبت نهايي و اخذ شماره رهگيري امكانپذير مي باشد.

9-      براي حذف پيام خطا در صفحه ثبت نسخه بر روي علامت ضربدردر بالا و سمت راست آن كليك كنيد.لازم به ذكر است وجود پيام خطا و عدم حذف آن مانعي در ويرايش و اصلاح مورد مربوط به پيام خطا ايجاد نمي كند.

10- در صورتي كه در زمان ثبت نسخه تخصص پزشك ويرايش شده باشد و به هر دليلي پس از كليك دكمه بروزرساني پيام خطا داده شود،پس از اصلاح مورد خطا، تخصص پزشك مي بايست مجددا اصلاح شود، چون ويرايش انجام شده ذخيره نمي شود.

11- در زمان ثبت نسخه در صورتي كه بيمه شده پرونده داشته باشد پس از ورود كد/نام داروي پرونده اي،مشخصات پرونده بيمه شده بر روي صفحه نمايش داده مي شود و در صورتي كه پرونده نداشته باشد پيام شما براي گرفتن اين دارو پرونده نداريد داده مي شود.

12- در صورتي كه براي بيمه شده اي نياز به پيغام گذاري جهت اطلاع اداره كل – اداره شهرستان يا داروخانه باشد(بدون نياز به جلوگيري از تاييد اينترنتي) مي توان از منوي مديريت – پيغام گذاري استفاده نمود و پس از ورود شماره بيمه شده و استعلام مشخصات بيمه شده ،اقدام به ورود پيام مورد نظر در box مربوطه كرد كه در كليه استانها با توجه به سطح انتخابي پيام، قابل رويت است.
توضيح : پيام مندرج در box ادارات كل ،براي ادارات كل تمامي استانها - پيام مندرج در box ادارات شهرستان براي ادارات كل و شهرستانهاي تمامي استانها – پيام مندرج در box داروخانه ها براي ادارات كل وشهرستانها و داروخانه هاي همه استانها قابل رويت مي باشد.
13- در قسمت تشكيل پرونده با كليك بر روي دكمه مدارك، مدارك مورد نياز جهت تشكيل پرونده نمايش داده مي شود.

14- جهت غير فعال كردن پرونده بيمه شده ،در قسمت تشكيل پرونده از فيلد وضعيت گزينه غير فعال را انتخاب كنيد.

15- جهت رويت كاربر ثبت كننده نسخه مي توان از منوي مديريت – گزارشات نسخ استفاده كرد. 
پرسش هاي متداول و پاسخ آنها در خصوص نرم افزار

* جهت وارد كردن چند داروي پرونده اي براي يك بيمار در يك نوبت چه بايد كرد؟
در اين موارد در قسمت تشكيل پرونده پس از وارد كردن اطلاعات يك دارو و فشردن كليد بروزرساني، اقدام به وارد كردن داروي بعدي نماييد و به همين ترتيب تا آخرين دارو تمامي داروها با يك شماره پرونده كه بطور اتوماتيك از طرف سيستم داده مي شود، ذخيره مي گردد.

* علت پايين بودن سرعت نرم افزار چيست؟
پايين بودن سرعت اينترنت، سخت افزار و مرورگر مورد استفاده مي تواند از دلايل آن باشد و موارد مربوط به نرم افزار در دست بررسي مي باشد.

* اگر دارويي توسط رزيدنت تجويز گردد، تأييد نمي گردد به عنوان مثال رزيدنت قلب در مورد داروي Plavix ؟
در مورد پلاويكس ابتدا مي بايست پرونده تشكيل داده شود و بطور كلي در صورتي رزيدنتها مجاز به تجويز دارو با شرط متخصص مي باشند كه نسخه داراي مهر بيمارستان باشد و كاربر پس از رويت آن، در قسمت مهر نسخه در صفحه ثبت نسخه، گزينه بيمارستاني را انتخاب كند.

* شرايط تأييد داروهاي بيمارستاني چگونه است؟
در مواردي كه شرط بيمارستاني براي يك دارو الزامي است، كاربر مي بايست در صفحه ثبت نسخه در قسمت پزشك ـ مهر نسخه پس از مشاهده مهر بيمارستان، اقدام به انتخاب گزينه بيمارستاني نمايد، در غير اينصورت اجازه ثبت نسخه داده نمي شود. 

* نحوه بروز رساني قيمت داروها چگونه است؟
بروز رساني قيمت داروها در ستاد و تا تاريخ 18/08/90 در نسخه آزمايشي و اصلي انجام شده و بعد از اين تاريخ فقط در نسخه اصلي انجام مي شود. لازم به ذكر است پس از پايان دوره آزمايشي همه استانها صرفاً از نسخه اصلي استفاده خواهند كرد.

* نحوه ثبت داروهايي كه در نرم افزار تأييد نسخه قيمت ندارند عليرغم موجود بودن و در تعهد بودن چگونه است؟
داروهايي كه در ليست داروها (در نرم افزار تأييد اينترنتي) و FTP قيمت صفر دارند، در صورت ارسال فاكتور قيمت توسط داروخانه يا شركت هاي دارويي و بررسي صحت آن در ستاد و وارد كردن قيمت آنها در ليست، قابل محاسبه بصورت بيمه اي مي باشند.

* فاصله زماني دريافت دارو در مورد داروهايي كه نياز به تشكيل پرونده دارند چگونه است؟
بيمه شده اي كه داروي پرونده اي دريافت مي كند تا سقف تعدادي مشخص شده در پرونده و تا پايان تاريخ اعتبار پرونده در هر زماني كه نسخه داشته باشد مي تواند دارو دريافت كند.

* در بعضي موارد تعداد دارو در نسخه بيشتر از سقف تعيين شده مي باشد، در اين موارد چگونه مي بايست عمل كرد؟
در اين موارد داروخانه امكان تأييد نسخه را ندارد و بايد بيمه شده را جهت تأييد به اداره كل راهنمايي كند. در اداره كل كارشناس تأييد نسخه در صورت صلاحديد مي تواند اقدام به تأييد نسخه نمايد.

* چرا با وارد كردن كد بعضي بيمه شده ها عليرغم اينكه دفترچه اعتبار دارد پيام نامعتبر بودن مي دهد؟
در صورت بروز چنين مواردي مشكل مربوط به سرور بيمه گري مي باشد و براي رفع آن با خدمات ماشيني تماس بگيريد.
 
 
صفحه ثبت نسخه در ادارات كل داراي امكانات بيشتري نسبت به صفحه ثبت نسخه در داروخانه ها مي باشد، تا اداره كل بتواند نسخي كه در داروخانه ها قابليت ثبت نداشته اند را در صورت صلاحديد كارشناس تاييد نسخه ثبت نمايد. محدوديت تاريخ، سقف ريالي تاييد دارو و سقف تعدادي داروها براي ادارات كل اعمال نمي شود.

* در صورت تغيير پزشك عمومي در صفحه ثبت نسخه به پزشك متخصص با توجه به مهر نسخه، چرا در دفعات بعد مجدداً اين تغيير بايد اعمال شود؟
تغيير پزشك عمومي به متخصص فقط براي همان نسخه اعمال مي شود و در بانك اصلي تغيير ايجاد نمي شود.تغيير در بانك اصلي بايد پس از استعلام از نظام پزشكي و توسط كاربر اصلي ستاد انجام شود.
 
* چرا در صورت مراجعه به منو و يا زيرمنوهاي ديگر در بازگشت به صفحه ثبت نسخه اطلاعات حذف مي شود؟
براي جلوگيري از حذف اطلاعات (همانطور كه در فيلم آموزشي گفته شد) اقدام به باز كردن new tab نماييد، ابتدا بر روي زيرمنوي مورد نظر رفته و سپس كليك راست نماييد و با انتخاب گزينه new tab، زيرمنوي مورد نظر در بالاي صفحه در tab  جديد باز شده و حركت بين tabها به راحتي امكانپذير مي باشد.
 
* چگونه كاربر از سقف تعدادي داروها مطلع شود؟
پس از ورود نام دارو يا كد دارو در صفحه ثبت نسخه و زدن دكمه tab، سقف تعدادي در box تعداد، نمايش داده مي شود.
 
* منظور از فيلد تعداد دارو در صفحه تشكيل پرونده چيست؟
منظور تعداد كل دارويي مي باشد كه بيمه شده در بازه زماني تعيين شده (تا پايان تاريخ اعتبار پرونده) مي تواند دريافت كند.

..











بازديدها
تعداد بازديد از سايت: 25682037
تعداد بازديد زيرپورتال: 268536
اين زيرپورتال امروز: 145
تعداد بازديد اين صفحه: 198478
در امروز: 880
اين صفحه امروز: 9
/lkhihkjhkjh
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (ihioguest)


Powered By Sigma ITID.