پرچم ایران
Medical Services Insurance Organization
پنجشنبه 7 خرداد 1394

نقشه سایت
تماس با ما
خانه
English Version
آخرین بروزرسانی:
پنجشنبه 7 خرداد 1394 14:46:01

 

داشبورد




جلسه هم اندیشی  ریاست دانشگاه علوم پزشگی با مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان برگزار شد
دراداره کل بیمه سلامت استان گیلان ازجانبازان هشت سال دفاع مقدس تقدیر شد.
  • 1394/3/4 دوشنبه دراداره کل بیمه سلامت استان گیلان ازجانبازان هشت سال دفاع مقدس تقدیر شد.
    روزشنبه 02/03/94 طی مراسمی دراداره کل بیمه سلامت استان گیلان ازجانبازان هشت سال دفاع مقدس قدردانی شد.دراین مراسم دکترعلی اکبری ضمن تبریک ولادت قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع)الگوی ایثاروشهامت ،وروز جانباز گفت : روز جانباز یادآور ایمان عمیق ،فداکاری بی دریغ ، وطن دوستی و وفاداری به آرمان های ..............
مراسم جشن سالروز میلاد حضرت ابوالفضل(ع) در مجتمع فرهنگی اداره کل بیمه سلامت برگزار شد.
برگزاری جلسه حلقه صالحین در اداره کل بیمه سلامت استان گیلان
  • 1394/2/30 چهارشنبه برگزاری جلسه حلقه صالحین در اداره کل بیمه سلامت استان گیلان
    روز دوشنبه 28/02/94 جلسه حلقه صالحین با موضوع بیانات مقام معظم رهبری درباره محیط زیست ومنابع طبیعی باحضور مدیرکل بیمه سلامت وسرحلقه های صالحین استانی در مجتمع فرهنگی اداره کل بیمه سلامت استان گیلان برگزار شد .این جلسه در راستای ارتقاء فرهنگی..................
 تقدیرمدیر کل بیمه سلامت استان گیلان از کارشناسان روابط عمومی
  • 1394/2/29 سه شنبه تقدیرمدیر کل بیمه سلامت استان گیلان از کارشناسان روابط عمومی
    بمناسبت 27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان از کارشناسان روابط عمومی تقدیر نمودند .در این نشست دکتر علی اکبری اظهار داشت: روابط عمومی آینه تمام نما و زبان گویای هر اداره و سازمان می باشدو اداره ی موفق است که روابط عمومی آن قوی وتوانمند وبا اطلاعات ..........
مراسم معارفه رئیس اداره امور مالی اداره کل بیمه سلامت استان گیلان برگزار شد
بيشتر
وضعیت پرداخت موسسات تشخیصی درمانی و پزشکان محترم
ردیف موسسه ماه پذیرش ماه رسیدگی ماه پرداخت
قطعی
ماه پرداخت
علی الحساب
1
بیمارستانهای دولتی
بهمن بهمن مهر اسفند
2
مراکز بهداشت
اسفند اسفند آذر 0
3
داروخانه ها
فروردین اسفند دی 0
4
پزشکان
بهمن بهمن دی 0
5
بیمارستانهای خصوصی
اسفند بهمن آذر 0
6
آزمایشگاهها
فروردین اسفند
دی
0
7
تصویر برداریها
فروردین اسفند دی 0
8
توانبخشی ها
فروردین اسفند بهمن 0
9
درمانگاه
فروردین اسفند آذر 0
10
بیمارستان رسول اکرم(ص) و ولیعصر (عج)
بهمن-اسفند بهمن -بهمن آذر 0
11
بیمارستان دکتر حشمت (جراحی و آنژیوگرافی)
اسفند-بهمن بهمن-بهمن شهریور 0
12
سطح یک روستایی
4 4 0 اسفند
13 دفاتر پیشخوان دولت اسفند
14 جراحی محدود (پاستور-ایران) بهمن-بهمن بهمن-بهمن آذر
15 جراحی محدود(فارابی-مهر ) بهمن-فروردین آذر آبان
پرسش های متداول و پاسخ  در خصوص طرح  پوشش بیمه همگانی
1 – چه کسانی می توانند در این طرح شرکت کنند ؟
کلیه افرادی که فاقد پوشش بیمه می باشند
2 – چگونه این شرایط احراز می شود ؟
بعد از ثبت نام اولیه سازمان ظرف مدت 2تا3 هفته موارد را با بانکهای اطلاعاتی دیگرمورد بررسی قرارداده ودرصورت فاقد پوشش بودن از طریق پیامک به متقاضی جهت مراجعه به دفتر پیشخوان مورد نظر اطلاع رسانی می گردد.
3– حق بیمه چقدر است؟
حق سرانه رایگان است
4 – آیا افراد زیر 18 سال حق ثبت نام دارند ؟
افراد زیر18 سال در صورت داشتن مدارک مستند(فاقد سرپرست،فرزندان چهارم به بعد تامین اجتماعی...) می توانند ثبت نام نمایند.
5 – صدور دفترچه چه زمانی صورت می گیرد ؟
بعداز استعلام وشرایط احراز توسط سازمان
6 – از چه زمانی فرد می تواند از مزایای دفترچه پس از ثبت نام استفاده کند ؟
بلافاصله پس از ثبت نام درصورت بستری دربیمارستانهای دولتی با ارائه پرینت ثبت نام وصدور معرفینامه از سوی اداره بیمه سلامت شهرستان      می تواند از خدمات بستری در مراکز دولتی بهرمند گردد.
7 – فرد متقاضی از چه محل هایی می تواند ثبت نام اولیه را انجام دهد؟
از هر جایی که به اینترنت دسترسی داشته باشد-دفاتر پیشخوان-دفاتر ICT....
8- هزینه ثبت نام ؟
هزینه ثبت نام برای هر خانوار 20000 ریال است
9 – فرد متقاضی چه مدت پس از ثبت نام اولیه دفترچه دریافت می کند ؟
سه تاچهار هفته بعد از ثبت نام وتائید سازمان
10- مدیریت نوبت دادن برای صدور دفترچه در دست استان خواهد بود؟
بله
11- محل پاسخگویی به سوالات استانها ؟
از طریق پرتال سازمان وتالار گفتگو
12- آیا این طرح شامل زندانیان هم می شود ؟
بله
13 – آیا شامل افراد تبعی 3 هم می تواند شود ؟
فعلاً امکانپذیر نیست درصورت دریافت پاسخ ازسازمان اعلام خواهد شد.
14 – آیا شامل افراد سایر اقشار هم می تواند بشود؟
در صورتی که از فیلتر های اداره کل بگذرد
15 – فقط دفاتر پیشخوان طرف قرارداد می توانند دفترچه را صادر کنند؟
 بلی
16-چه مدارکی هنگام صدور دفترچه گرفته می شود؟
مدارک فقط رویت میگردد وهیچ مدرکی نیاز به بایگانی نمی باشد
17-احراز هویت متقاضی و اخذ مدارک از آنان چگونه است؟
—متقاضی در هنگام دریافت دفترچه نسبت به ارائه مدارک به دفتر پیشخوان اقدام می نماید.
18-—نحوه پیگیری افراد پس از دریافت پاسخ منفی چگونه است؟
—با ارائه مدارک و مستندات فرد به اداره بیمه سلامت استان مراجعه نماید.
19-—نحوه آگاهی افراد از نتیجه ثبت نام در سامانه چگونه است؟
—پس از اتمام ثبت نام, متقاضی میتواند با مراجعه مجدد به سامانه و انتخاب دگمه رهگیری و ورود شماره ملی و شماره همراه درج شده در سامانه از نتیجه ثبت نام و بررسی های بعمل آمده آگاه گردد .
20-احراز شرایط متفاضیان به منظور برخورداری از بیمه سلامت همگانی چگونه است؟
 اطلاعات متقاضیان پس از ثبت نام از بانکهای اطلاعاتی موجود مورد استعلام قرار می گیرند.
21-یا دفاتر پیشخوان، دفترچه بیمه را از قبل صادر می نمایند؟
خیر، صدور دفاتر بیمه پس از رویت، کنترل مدارک و تائید سیستمی توسط دفاتر پیشخوان امکانپذیر می گردد.
22-نحوه دریافت دفترچه بیمه چگونه است؟
متقاضی به هنگام ثبت نام نسبت به انتخاب دفتر پیشخوان دولت موردنظر جهت صدور و دریافت دفترچه بیمه اقدام می نماید. و در صورت عدم پوشش بیمه ای پایه درمان برای ایشان پیامکی مبنی بر اعلام زمان مراجعه برای دریافت دفترچه ارسال می گردد.
23-هزینه صدور دفترچه بیمه سلامت همگانی چقدر است؟
  هزینه صدور هر جلد دفترچه 000/10 ریال برای هر جلد دفترچه می باشد.
24-حق بیمه چقدر است؟
 پرداخت حق بیمه متقاضیان بیمه سلامت همگانی بطور کامل از سوی دولت تقبل شده است و متقاضیان وجهی را بابت حق بیمه نمی پردازند.
25-آیا محدودیت زمانی برای ثبت نام از متقاضیان وجود دارد؟
        خیر
26-مشمولین بیمه سلامت همگانی چه کسانی می باشند؟
کلیه افراد فاقد پوشش بیمه درمان که از سوی سازمان بیمه سلامت، سازمان تأمین اجتماعی، سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح، کمیته امداد امام خمینی ، بانکها، وزارت نفت، شهرداری ها و ... تحت پوشش بیمه ای قرار ندارند مشمول بیمه سلامت همگانی می گردند.
27-فرایند مراجعه و صدور دفترچه بیمه به چه ترتیبی است؟
•        مراجعه به سامانه برای ثبت نام
•        ورود اطلاعات افراد خانوار و تایید تکمیل ثبت نام توسط متقاضی
•        انجام استعلام از بانکهای موجود توسط بیمه سلامت
•        ارسال پیامک به متقاضی جهت اعلام زمان مراجعه به دفتر پیشخوان انتخاب شده و ارائه مدارک مربوط
•        مراجعه به پیشخوان انتخابی و ارائه مدارک و دریافت دفترچه بیمه



پرسش های متداول و پاسخ در خصوص خسارت متفرقه
1-پرداخت واحد خسارت متفرقه شامل چه هزینه هایی می باشد؟
خدمات درمانی مورد تعهد که در مراکز درمانی فاقد قرارداد با بیمه سلامت انجام می گیرد که شامل دو بخش بستری و سرپایی می باشد;
بخش بستری شامل هزینه های بستری مورد تعهد در مراکز درمانی فاقد قرارداد مانند بیمارستانها و مراکز جراحی محدود و نیز فاکتور های پروتز و تجهیزات پزشکی در مواردی که خدمت بستری آن قابل پرداخت می باشد .
بخش سرپایی شامل هزینه های رادیو تراپی ، جلسات شیمی درمانی ، کیسه های کلستومی ، معادل سازی داروهای شیمی درمانی غیر بیمه ای ، خدمات تخصصی دندان پزشکی  و نیز آن دسته از خدمات سرپایی مورد تعهد که محدودیت ارائه خدمت در مرکز طرف قرارداد می باشد .
2- برای دریافت هزینه خسارت متفر قه چه مدارکی مورد نیاز است؟
الف-هزینه های بستری ذدر بیمارستانها و مراکز جراحی محدود : کلیه مدارک مثبته لازم طبق صورتحساب تنظیمی بیمارستان .
ب-درصورتیکه بیمه شده در بیمارستان طرف قرارداد بستری شده و پروتز مورد نیاز خود را بصورت آزاد خریداری کرده باشد علاوه بر تصویر شرح عمل و صورتحساب بیمارستان می بایست اصل فاکتور خرید توسط پزشک جراح و ممهور به مهر بیمارستان ، مسئول اطاق عمل و نیز توسط نماینده بیمه در بیمارستان تأئید گردد.
ج-خدمات سرپایی : اصل درخواست یا گواهی پزشک معالج، اصل رسید هزینه دریافت شده با تأئید مرکز مربوطه ، اصل گزارش خدمات ارائه شده با تأئید متخصص مربوطه یا مهر و  امضا مسئول فنی موسسه مورد نیاز است.
3-محل تحویل اسناد خسارت متفرقه و نیز دریافت هزینه به چه صورت می باشد؟
در رشت به اداره کل بیمه سلامت –واحد میز خدمت قسمت پذیرش و در شهرستانها به ادارات بیمه تابعه که پس از تحویل اسناد و دریافت حواله ، طبق تاریخ تعیین شده به کلیه شعب بانک ملت در سراسر کشور مراجعه می نمایند.
4-مهلت زمانی تحویل اسناد خسارت متفرقه چقدر می باشد؟
اسناد خسارت متفرقه تا 2 سال از تاریخ ترخیص یا تاریخ دریافت خدمت سرپایی و حداکثر مهلت 5 سال از تاریخ ترخیص به شرط  تأئید کمیته فنی استانی قابل پرداخت می باشد.
5-چه تسهیلاتی جهت بیمه شدگان روستائی که بیمار خاص و صعب العلاج هستند در نظر گرفته شده است؟
بیمه شدگان روستائی که مبتلا به بیماریهایی مانند هموفیلی ، تالسمی ، دیالیزی ، پیوند کلیه ، MS (بیماران خاص) و خدمات رادیو تراپی و شیمی درمانی و پزشکی هسته ای مرتبط با درمان سرطانها در موارد بستری و سرپایی نیاز به رعایت سیستم ارجاع ندارد.

پرسش های متداول و پاسخ در خصوص تأئید دارو
1-چرا باید جهت تأئید نسخه دارو یی به اداره مراجعه نماییم؟
1-بالا بودن قیمت نسخ از سقف تأئید اینترنتی مجاز برای داروخانه
2-بالا بودن تعداد یک قلم دارو از سقف تأئید اینترنتی مجاز برای داروخانه
3-پرونده ای بودن بعضی از داروها
4-مراجعه زودتر از موعد بیمه شده به داروخانه
5-هرگونه کنترل ضوابطی مورد نیاز جهت پرداخت بیمه ای دارو
2-در چه شرایطی بیمار خاص محسوب می شود؟
بیماریهای دیالیز ، پیوند کلیه،MS ،هموفیلی و تالاسمی بیماری خاص هستند .بقیه موارد در حال حاضر جزء بیماران خاص نمی باشند.مانند شیمی درمانی و ...
3-چرا بعضی از داروها در تعهد نیست؟
لیست داروهای در تعهد توسط شورای عالی بیمه ها در وزارت بهداشت تعیین میگردد. شایان ذکر است جهت مشاهده داروهای مورد تعهد و تغییرات قیمت دارو می توانید از سایت Http://mdp.ihio.gov.ir استفاده کنید.
4-مدارک مورد نیاز  جهت تشکیل پرونده داروهای شیمی درمانی و سایر داروهای که نیاز به تشکیل  پرونده دارند ، چیست؟
کلیه مستندات پزشکی مرتبط با بیماری مانند گزارش پاتولوژی ، اسکن ، ام آر آی ، آزمایش ، گواهی پزشک .
5-مدت زمان انجام تأئید اینترنتی یک نسخه دارویی چقدر می باشد؟
بستگی به موارد ذیل دارد:
1-سرعت اینترنت.
2-سرعت برنامه داروی اینترنتی .
3-نوع اقلام تجویز شده دارو توسط پزشک(پرونده ای بودن دارو)
4-تعداد اقلام دارویی تجویز شده توسط پزشک.


پرسش های متداول و پاسخ  در خصوص نرم افزار تأئید دارو     

1-جهت وارد کردن چند داروی پرونده ای برای یک بیمار در یک نوبت چه باید کرد؟
در این موارد در قسمت تشکیل پرونده پس از وارد کردن اطلاعات یک دارو و فشردن کلید بروزرسانی، اقدام به وارد کردن داروی بعدی نمایید و به همین ترتیب تا آخرین دارو تمامی داروها با یک شماره پرونده که بطور اتوماتیک از طرف سیستم داده می شود، ذخیره می گردد.

2- علت پایین بودن سرعت نرم افزار چیست؟
پایین بودن سرعت اینترنت، سخت افزار و مرورگر مورد استفاده می تواند از دلایل آن باشد و موارد مربوط به نرم افزار در دست بررسی می باشد.

3- اگر دارویی توسط رزیدنت تجویز گردد، تأیید نمی گردد به عنوان مثال رزیدنت قلب در مورد داروی Plavix ؟
در مورد پلاویکس ابتدا می بایست پرونده تشکیل داده شود و بطور کلی در صورتی رزیدنتها مجاز به تجویز دارو با شرط متخصص می باشند که نسخه دارای مهر بیمارستان باشد و کاربر پس از رویت آن، در قسمت مهر نسخه در صفحه ثبت نسخه، گزینه بیمارستانی را انتخاب کند.

4- شرایط تأیید داروهای بیمارستانی چگونه است؟
در مواردی که شرط بیمارستانی برای یک دارو الزامی است، کاربر می بایست در صفحه ثبت نسخه در قسمت پزشک ـ مهر نسخه پس از مشاهده مهر بیمارستان، اقدام به انتخاب گزینه بیمارستانی نماید، در غیر اینصورت اجازه ثبت نسخه داده نمی شود. 

5- نحوه بروز رسانی قیمت داروها چگونه است؟
بروز رسانی قیمت داروها در ستاد و تا تاریخ 18/08/90 در نسخه آزمایشی و اصلی انجام شده و بعد از این تاریخ فقط در نسخه اصلی انجام می شود. لازم به ذکر است پس از پایان دوره آزمایشی همه استانها صرفاً از نسخه اصلی استفاده خواهند کرد.

6-نحوه ثبت داروهایی که در نرم افزار تأیید نسخه قیمت ندارند علیرغم موجود بودن و در تعهد بودن چگونه است؟
داروهایی که در لیست داروها (در نرم افزار تأیید اینترنتی) و FTP قیمت صفر دارند، در صورت ارسال فاکتور قیمت توسط داروخانه یا شرکت های دارویی و بررسی صحت آن در ستاد و وارد کردن قیمت آنها در لیست، قابل محاسبه بصورت بیمه ای می باشند.

7- فاصله زمانی دریافت دارو در مورد داروهایی که نیاز به تشکیل پرونده دارند چگونه است؟
بیمه شده ای که داروی پرونده ای دریافت می کند تا سقف تعدادی مشخص شده در پرونده و تا پایان تاریخ اعتبار پرونده در هر زمانی که نسخه داشته باشد می تواند دارو دریافت کند.

8- در بعضی موارد تعداد دارو در نسخه بیشتر از سقف تعیین شده می باشد، در این موارد چگونه می بایست عمل کرد؟
در این موارد داروخانه امکان تأیید نسخه را ندارد و باید بیمه شده را جهت تأیید به اداره کل راهنمایی کند. در اداره کل کارشناس تأیید نسخه در صورت صلاحدید می تواند اقدام به تأیید نسخه نماید.
9- چرا با وارد کردن کد بعضی بیمه شده ها علیرغم اینکه دفترچه اعتبار دارد پیام نامعتبر بودن می دهد؟
در صورت بروز چنین مواردی مشکل مربوط به سرور بیمه گری می باشد و برای رفع آن با خدمات ماشینی تماس بگیرید.
 
 
صفحه ثبت نسخه در ادارات کل دارای امکانات بیشتری نسبت به صفحه ثبت نسخه در داروخانه ها می باشد، تا اداره کل بتواند نسخی که در داروخانه ها قابلیت ثبت نداشته اند را در صورت صلاحدید کارشناس تایید نسخه ثبت نماید. محدودیت تاریخ، سقف ریالی تایید دارو و سقف تعدادی داروها برای ادارات کل اعمال نمی شود.

10- در صورت تغییر پزشک عمومی در صفحه ثبت نسخه به پزشک متخصص با توجه به مهر نسخه، چرا در دفعات بعد مجدداً این تغییر باید اعمال شود؟
تغییر پزشک عمومی به متخصص فقط برای همان نسخه اعمال می شود و در بانک اصلی تغییر ایجاد نمی شود.تغییر در بانک اصلی باید پس از استعلام از نظام پزشکی و توسط کاربر اصلی ستاد انجام شود.
 
11-چرا در صورت مراجعه به منو و یا زیرمنوهای دیگر در بازگشت به صفحه ثبت نسخه اطلاعات حذف می شود؟
برای جلوگیری از حذف اطلاعات (همانطور که در فیلم آموزشی گفته شد) اقدام به باز کردن new tab نمایید، ابتدا بر روی زیرمنوی مورد نظر رفته و سپس کلیک راست نمایید و با انتخاب گزینه new tab، زیرمنوی مورد نظر در بالای صفحه در tab  جدید باز شده و حرکت بین tabها به راحتی امکانپذیر می باشد.
 
12- چگونه کاربر از سقف تعدادی داروها مطلع شود؟
پس از ورود نام دارو یا کد دارو در صفحه ثبت نسخه و زدن دکمه tab، سقف تعدادی در box تعداد، نمایش داده می شود.
 
13- منظور از فیلد تعداد دارو در صفحه تشکیل پرونده چیست؟
منظور تعداد کل دارویی می باشد که بیمه شده در بازه زمانی تعیین شده (تا پایان تاریخ اعتبار پرونده) می تواند دریافت کند.
كات قابل توجه در تأييد اينترنتي نسخ

1-      در صورتي كه شماره نظام پزشكي ناخوانا باشد مي توان در صفحه ثبت نسخه پس از كليك بر روي آيكون  پزشك مورد نظر را با نام و نام خانوادگي جستجو كرد.

2-      در صورتي كه دارويي پرونده اي باشد يا جهت تاييد در اداره كل نياز به كنترل مدارك باشد، پس از ورود كد/نام دارو مي توان با كليك بر روي دكمه "نمايش مدارك " مدارك مورد نياز را مشاهده كرد.

3-      داروهايي كه مختص بيماران خاص مي باشند مانند فاكتورها به روش اينترنتي قابل تاييد نبوده و صرفا از طريق كارت هوشمند قابل در يافت مي باشند.

4-      داروهايي كه در ليست داروهاي كارت هوشمند مي باشند و براي بيماران غير خاص هم قابل تجويز است مثل سيكلوسپورين ها، فقط در اداره كل و پس از كنترل مدارك توسط كارشناس تاييد نسخه قابل تاييد اينترنتي مي باشند،لازم به ذكر است اين داروها نيز براي بيماران خاص صرفا با كارت هوشمند قابل دريافت مي باشد.

5-      در صورتي كه در صفحه ثبت نسخه، ليست سياه، پيغام گذاري و تشكيل پرونده پس از ورود شماره بيمه شده سرور بيمه گري استان قطع باشد پيامي مبني بر اين موضوع روي صفحه نمايش داده مي شود كه پس از OK آن ،اطلاعات از سرور مركزي خوانده مي شود و به همين دليل احتمال عدم انطباق تاريخ اعتبار نمايش داده شده با دفترچه بيمه شده وجود دارد.

6-      امكان ورود دو رقم سمت راست شماره بيمه شده (پس از خط تيره) در صفحه ثبت نسخه ايجاد شد و مي بايست پس از ورود شماره بيمه شده ،دكمه جستجو كليك شود.

7-      در صفحه ثبت نسخه پس از وارد كردن كد/نام دارو و كليك دكمه افزودن و ثبت آن، در صورتي كه نياز به حذف اطلاعات داروي مورد نظر باشد با كليك بر روي علامت ضربدر در انتهاي رديف (سمت چپ صفحه)مي توان اقدام به حذف نمود.

8-      ويرايش نسخه در زمان ثبت، در هر مرحله اي تا قبل از ثبت نهايي و اخذ شماره رهگيري امكانپذير مي باشد.

9-      براي حذف پيام خطا در صفحه ثبت نسخه بر روي علامت ضربدردر بالا و سمت راست آن كليك كنيد.لازم به ذكر است وجود پيام خطا و عدم حذف آن مانعي در ويرايش و اصلاح مورد مربوط به پيام خطا ايجاد نمي كند.

10- در صورتي كه در زمان ثبت نسخه تخصص پزشك ويرايش شده باشد و به هر دليلي پس از كليك دكمه بروزرساني پيام خطا داده شود،پس از اصلاح مورد خطا، تخصص پزشك مي بايست مجددا اصلاح شود، چون ويرايش انجام شده ذخيره نمي شود.

11- در زمان ثبت نسخه در صورتي كه بيمه شده پرونده داشته باشد پس از ورود كد/نام داروي پرونده اي،مشخصات پرونده بيمه شده بر روي صفحه نمايش داده مي شود و در صورتي كه پرونده نداشته باشد پيام شما براي گرفتن اين دارو پرونده نداريد داده مي شود.

12- در صورتي كه براي بيمه شده اي نياز به پيغام گذاري جهت اطلاع اداره كل – اداره شهرستان يا داروخانه باشد(بدون نياز به جلوگيري از تاييد اينترنتي) مي توان از منوي مديريت – پيغام گذاري استفاده نمود و پس از ورود شماره بيمه شده و استعلام مشخصات بيمه شده ،اقدام به ورود پيام مورد نظر در box مربوطه كرد كه در كليه استانها با توجه به سطح انتخابي پيام، قابل رويت است.
توضيح : پيام مندرج در box ادارات كل ،براي ادارات كل تمامي استانها - پيام مندرج در box ادارات شهرستان براي ادارات كل و شهرستانهاي تمامي استانها – پيام مندرج در box داروخانه ها براي ادارات كل وشهرستانها و داروخانه هاي همه استانها قابل رويت مي باشد.
13- در قسمت تشكيل پرونده با كليك بر روي دكمه مدارك، مدارك مورد نياز جهت تشكيل پرونده نمايش داده مي شود.

14- جهت غير فعال كردن پرونده بيمه شده ،در قسمت تشكيل پرونده از فيلد وضعيت گزينه غير فعال را انتخاب كنيد.

15- جهت رويت كاربر ثبت كننده نسخه مي توان از منوي مديريت – گزارشات نسخ استفاده كرد. 
پرسش هاي متداول و پاسخ آنها در خصوص نرم افزار

* جهت وارد كردن چند داروي پرونده اي براي يك بيمار در يك نوبت چه بايد كرد؟
در اين موارد در قسمت تشكيل پرونده پس از وارد كردن اطلاعات يك دارو و فشردن كليد بروزرساني، اقدام به وارد كردن داروي بعدي نماييد و به همين ترتيب تا آخرين دارو تمامي داروها با يك شماره پرونده كه بطور اتوماتيك از طرف سيستم داده مي شود، ذخيره مي گردد.

* علت پايين بودن سرعت نرم افزار چيست؟
پايين بودن سرعت اينترنت، سخت افزار و مرورگر مورد استفاده مي تواند از دلايل آن باشد و موارد مربوط به نرم افزار در دست بررسي مي باشد.

* اگر دارويي توسط رزيدنت تجويز گردد، تأييد نمي گردد به عنوان مثال رزيدنت قلب در مورد داروي Plavix ؟
در مورد پلاويكس ابتدا مي بايست پرونده تشكيل داده شود و بطور كلي در صورتي رزيدنتها مجاز به تجويز دارو با شرط متخصص مي باشند كه نسخه داراي مهر بيمارستان باشد و كاربر پس از رويت آن، در قسمت مهر نسخه در صفحه ثبت نسخه، گزينه بيمارستاني را انتخاب كند.

* شرايط تأييد داروهاي بيمارستاني چگونه است؟
در مواردي كه شرط بيمارستاني براي يك دارو الزامي است، كاربر مي بايست در صفحه ثبت نسخه در قسمت پزشك ـ مهر نسخه پس از مشاهده مهر بيمارستان، اقدام به انتخاب گزينه بيمارستاني نمايد، در غير اينصورت اجازه ثبت نسخه داده نمي شود. 

* نحوه بروز رساني قيمت داروها چگونه است؟
بروز رساني قيمت داروها در ستاد و تا تاريخ 18/08/90 در نسخه آزمايشي و اصلي انجام شده و بعد از اين تاريخ فقط در نسخه اصلي انجام مي شود. لازم به ذكر است پس از پايان دوره آزمايشي همه استانها صرفاً از نسخه اصلي استفاده خواهند كرد.

* نحوه ثبت داروهايي كه در نرم افزار تأييد نسخه قيمت ندارند عليرغم موجود بودن و در تعهد بودن چگونه است؟
داروهايي كه در ليست داروها (در نرم افزار تأييد اينترنتي) و FTP قيمت صفر دارند، در صورت ارسال فاكتور قيمت توسط داروخانه يا شركت هاي دارويي و بررسي صحت آن در ستاد و وارد كردن قيمت آنها در ليست، قابل محاسبه بصورت بيمه اي مي باشند.

* فاصله زماني دريافت دارو در مورد داروهايي كه نياز به تشكيل پرونده دارند چگونه است؟
بيمه شده اي كه داروي پرونده اي دريافت مي كند تا سقف تعدادي مشخص شده در پرونده و تا پايان تاريخ اعتبار پرونده در هر زماني كه نسخه داشته باشد مي تواند دارو دريافت كند.

* در بعضي موارد تعداد دارو در نسخه بيشتر از سقف تعيين شده مي باشد، در اين موارد چگونه مي بايست عمل كرد؟
در اين موارد داروخانه امكان تأييد نسخه را ندارد و بايد بيمه شده را جهت تأييد به اداره كل راهنمايي كند. در اداره كل كارشناس تأييد نسخه در صورت صلاحديد مي تواند اقدام به تأييد نسخه نمايد.

* چرا با وارد كردن كد بعضي بيمه شده ها عليرغم اينكه دفترچه اعتبار دارد پيام نامعتبر بودن مي دهد؟
در صورت بروز چنين مواردي مشكل مربوط به سرور بيمه گري مي باشد و براي رفع آن با خدمات ماشيني تماس بگيريد.
 
 
صفحه ثبت نسخه در ادارات كل داراي امكانات بيشتري نسبت به صفحه ثبت نسخه در داروخانه ها مي باشد، تا اداره كل بتواند نسخي كه در داروخانه ها قابليت ثبت نداشته اند را در صورت صلاحديد كارشناس تاييد نسخه ثبت نمايد. محدوديت تاريخ، سقف ريالي تاييد دارو و سقف تعدادي داروها براي ادارات كل اعمال نمي شود.

* در صورت تغيير پزشك عمومي در صفحه ثبت نسخه به پزشك متخصص با توجه به مهر نسخه، چرا در دفعات بعد مجدداً اين تغيير بايد اعمال شود؟
تغيير پزشك عمومي به متخصص فقط براي همان نسخه اعمال مي شود و در بانك اصلي تغيير ايجاد نمي شود.تغيير در بانك اصلي بايد پس از استعلام از نظام پزشكي و توسط كاربر اصلي ستاد انجام شود.
 
* چرا در صورت مراجعه به منو و يا زيرمنوهاي ديگر در بازگشت به صفحه ثبت نسخه اطلاعات حذف مي شود؟
براي جلوگيري از حذف اطلاعات (همانطور كه در فيلم آموزشي گفته شد) اقدام به باز كردن new tab نماييد، ابتدا بر روي زيرمنوي مورد نظر رفته و سپس كليك راست نماييد و با انتخاب گزينه new tab، زيرمنوي مورد نظر در بالاي صفحه در tab  جديد باز شده و حركت بين tabها به راحتي امكانپذير مي باشد.
 
* چگونه كاربر از سقف تعدادي داروها مطلع شود؟
پس از ورود نام دارو يا كد دارو در صفحه ثبت نسخه و زدن دكمه tab، سقف تعدادي در box تعداد، نمايش داده مي شود.
 
* منظور از فيلد تعداد دارو در صفحه تشكيل پرونده چيست؟
منظور تعداد كل دارويي مي باشد كه بيمه شده در بازه زماني تعيين شده (تا پايان تاريخ اعتبار پرونده) مي تواند دريافت كند.



















بازديدها
تعداد بازديد از سايت: 31014474
تعداد بازديد زيرپورتال: 336914
اين زيرپورتال امروز: 396
تعداد بازديد اين صفحه: 244517
در امروز: 33491
اين صفحه امروز: 255
/lkhihkjhkjh